معرفی 3 تا از بیماری هایی که در حیطه تخصص ارولوژیست قرار دارد
نوشته شده توسط : رعنا

اورولوژی یک شاخه از علم پزشکی است که به تشخیص، درمان و مدیریت مشکلات دستگاه تناسلی در آقایان و در بعضی موارد بانوان می پردازد. این تخصص به مطالعه و درمان بیماری ‌هایی مانند سرطان پروستات، بزرگ‌ شدن غده پروستات، سنگ کلیه، عفونت ‌های مجاری ادراری و اختلالات جنسی می ‌پردازد. در این مقاله قصد داریم درباره مشکلات کلیوی که توسط این متخصص قابل درمان است صحبت کنیم.

سنگ کلیه

سنگ کلیه اندازه های مختلفی دارد و معمولا در دستگاه ادراری شکل می گیرد.  در بیشتر موارد اندازه این سنگ ها به اندازه یک نخود معمولی است، اما در بعضی شرایط می تواند بزرگ تر و یا حتی کوچک تر نیز باشد. سنگ ‌های کوچک معمولا به طور طبیعی از دستگاه ادراری خارج می ‌شوند، اما در مواردی که سنگ ‌ها بزرگ ‌تر باشند، ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید.

افرادی بیشتر در معرض ابتلا به سنگ کلیه قرار دارند که به اندازه ناکافی مایعات می نوشند و یا در خانواده سابقه ابتلا به سنگ کلیه را دارند. بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون بالا و وجود کلسیم اضافی در ادرار نیز می توانند عواملی باشند که در ایجاد سنگ کلیه موثر هستند.

سرطان کلیه

کلیه ها یکی از اعضای مهم دستگاه ادرار است. به طور غیر قطع عواملی چون سیگار کشیدن، چاقی، فشار خون بالا و وجود تاریخچه خانوادگی می توانند از عوامل به وجود آورنده سرطان کلیه باشند. اگر علائم سرطان کلیه را بشناسیم، می توانیم زودتر آن را تشخیص داده و زودتر اقدام به درمان کنیم. از جمله علائمی که ممکن است نشان از این بیماری داشته باشد وجود خون در ادرار، حضور توده در منطقه کلیه، درد در پهلو، احساس خستگی زیاد، کاهش اشتها، تب، درد در استخوان‌ ها و افزایش فشار خون است.

عفونت کلیه

ایم عفونت از یکی از انواع عفونت ادراری و معمولا از مثانه شروع می شود و به سرعت به یک یا هر دو کلیه سرایت می کند. این عفونت بسیار جدی است و سریعا باید درمان شود. در صورتی که این عفونت سریع درمان نشود، می تواند به کلیه ها آسیب برساند. اگر نشانه‌ هایی مانند تب و لرز، درد در منطقه پهلو، درد شکم، تکرر ادرار، سوزش هنگام ادرارکردن و تهوع و استفراغ شدید تجربه می ‌کنید، باید بلافاصله به متخصص ارولوژی مراجعه کرده و درمان را شروع کنید.

لازم به ذکر است که بهترین متخصص ارولوژی در تهران قادر است تمامی این وظایف را با حرفه‌ ای ترین شیوه‌ ها انجام داده و به بهترین نحو مدیریت کند.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: